Dag 223 Några visdomsord...

Om något tar din energi...
Fundera över om det är något du kan påverka. Om du kan det, välj att göra en förändring eller inte. Väljer du inte, så gnäll inte över din situation.
Om du inte kan påverka det så låt det inte ta din energi för du har inget att vinna på det.
 
Det har varit en lång helg med många trevliga stunder. Men det tar på krafterna att gå upp tidigt, springa för att sedan vara i farten till sena kvällen.
Det tar också på krafterna att köra bil i 4,5h. Speciellt när man inte är van.
Så jag är helt enkelt megatrött och tänker gå till sängs nu.
Mina visdomsord är något som jag har försökt få andra att förstå och leva efter. Det är ord som jag fick reda på när jag var på ett gruppmöte (har tolkat de på mitt sätt också) och som är så självklara när man "sätter ord" på dem.
 
Man kan också ändra dem till ren svenska.
 
Sluta bortförklara dig och ta ansvar över ditt liv!!!
Hårda ord men sanna...
 
godnatt
 
steg: 9915
 
Jag ska lyckas!
 
 
 
#1 / / MariaG:

Så sant som det är sagt, därmed inte sagt att det är enkelt....
M

Svar: Exakt... inte ens jag lyckas med det jämt men jag strävar efter att leva efter de orden. Livet blir så mycket enklare då :)
Lena Davoust